Tarot Falı Meditasyonu Sussex Üniversitesi

Tarot Falı Meditasyonu Sussex Üniversitesi

İngiltere’de, Sussex Üniversitesi’nden Graham tarafından yapılan bir araştırmada, Tarot Falı Meditasyonu uygulamasından sonra, sesleri ayırmanın geliştiği belirtildi.  sekiz meditation yapan, yirmi dakikalık bir meditation’dan sonra ses frekanslarını (perde) ayırmada yüzde otuz yedi ve ses dalga boylarım ayırmada yüzde yirmi sekiz ilerleme gösterdiler.

Denekler yirmi dakika bir  okuduktan soma ses ayırımı hafifçe azaldı. Brow, Stewart ve Blidgett başka bir araştırmada iki yönlü bilinç eşiği ayırımını GSR ve görüntüsel parlaklık ayırımını incelediler. Bu testler on bir meditation yapan deneye meditation’dan on beş dakika önce ve soma aynı sayıda deney grubunu dinlenmelerinden on beş dakika önce ve soma uygulandı. Meditation durumunun fizyolojik belirtilerini gösteren grup tüm ölçülerde denetim grubundan daha iyiydi.
Başka araştırmacılar, Tarot Falı Meditasyonu’nin algısalmotor (harekete geçirici) uyumuna etkisini araştırdılar.

Blasdell, on beş kişilik bir meditation grubu ile bir denetim grubundan dış etkenlere hızla karşılık vermeyi gerektiren karışık bir çizim işini yapmalarım istedi. Araştırmacı kadın, meditation yapanların görevleri daha hızla tamamlama yeteneğinde daha büyük elgöz uyumu gösterdiklerini ve öbür deneklerden daha kesin olduklarım gördü. Texas Üniversitesi’n den Shaw ve Kulb Tarot Falı Meditasyonu yapanların tepki zamanının daha hızlı olduğunu gördü.

Meditation yapan dokuz kişi ve eşit sayıda öbür deneklerden bir düğmeye basarak bir ışık parıltısına tepki göstermeleri istendi. Araştırmacılar meditation yapanların ötekilere oranla yüzde otuz daha hızlı tepki gösterdiklerini belirttiler. Birçok denemelerden sonra, her iki gruba da on beş dakikalık bir ara verildi. Meditation yapanlar, Tarot Falı Meditasyonu uygularken, öbürleri gözleri kapalı dinlendiler. Sonra gruplar yeniden testten geçirildi. Sonuçlar gene önemliydi. Meditation yapanların tepki süresi yüzde on beş azalırken, ötekilerinki yüzde on kadar arttı.

Allan Abrams adlı bir psikoloji doktora öğrencisi, Tarot Falı Meditasyonu’nin öğrenme başarısını geliştirip geliştirmediği yolunda bir ön araştırma düzenledi. Bir dizi sözcüğü çabuk ve kesin olarak öğrenme yeteneğini hatırlama ölçüsü ve bunlan bir zaman süresinde hatırla mayı öğrenme ölçüsü olarak aldı. Psikologların belleği, öğrenme ortamını kullanarak arttıramadıklannı çünkü bu yeteneğin öğrencinin iç durumuna bağlı olduğuna dikkat etti. Tarot Falı Meditasyonu daha uygun iç ortam oluşturarak öğrenme yeteneğini arttırabiliyorsa bunun eşsiz bir öğretim aracı olabileceğini ileri sürdü.

Abrams Berkeley, SIMS’ten (Uluslararası Öğrenci Meditation Merkezi) meditation yapan on iki ve yeni başlayan altı kişiyle Tarot Falı Meditasyonu yapmayan on iki kişiyi ele aldı. Onların hatırlama yeteneklerini ölçmek için tüm deneklerde birer haftalık aralarla üç seans düzenledi. Deneklerden, bir çift oluşturan anlamlı ve anlamsız sözcüğü hatırlamaları istendi. Yirmi beş dakika sonra, her bir anlamsız sözcüğe karşılık anlamlı sözcüğü yazmaları istendi. Bir hafta sonra, onlardan aynı yöntemle yeni bir listeyi izlemeleri ve sonra anlamsız hecelere karşılık orijinal anlamlı sözcükleri anımsamaları istendi. Üçüncü hafta, buna benzer bir düzenleme yapıldı. Başlangıçta yeni liste ve seansın sonunda ikinci haftanın listesinden hatırlama testi.

20. Tablo sonuçlan özetlemektedir. Bu tabloda her üç deney grubu’nun 25 dakikalık kısa süreli ve bir haftalık (uzun süreli) ölçümlemelerinin her ikisi de birleştirilmektedir. İlk testte, meditation yapanlar öbür gruptan çok daha fazla sayıda sözcük çiftlerini hatırladılar. Daha sonraki haftalarda meditation yapan denekler daha çok çift hatırladılar. Abrams, aynı zamanda sözcük çiftlerinden biri daha yüksek bir tonda verilince, bunun başarıyı önleme ve yoğunlaşmayı azaltma eğiliminin meditation yapanları öbürlerine oranla daha az etkilediğine deneysel olarak dikkat etti. Buna ek  olarak, uzun süreli Tarot Falı Meditasyonu uygulayıcıları arasında daha büyük bir öğrenme yeteneğine doğru eğilim gördü.

Bu eğilim Tarot Falı Meditasyonu’nin öğretime yararlarının birikim sonucu olduğunu göstermektedir. Bu ön çalışma, Tarot Falı Meditasyonu’nin öğrenme yeteneğini geliştirdiğine dair bazı belirtiler göstermekteyse de, deneklerin sayısının azlığı ve bulgular arasında önemli bir fark olmaması bu konuda daha çok araştırma yapılmasını gerektirmektedir.

Her ne kadar, Tarot Falı Meditasyonu yapanlar arasında başarının arttığını gösteren bu ilk araştırmalar bir fikir vermekteyse de sonuçlar kesin değildir. Banquet ve Glueck’in EEG incelemeleri, Tarot Falı Meditasyonu’nin beyin işlevlerini değiştirerek başanyı arttırabileceği yolunda bir hipotezin temelini oluşturmaktadır. Meditation süresinde beyin dalgalarının grafiği, her iki yanm kürede ve beynin ön ve arka lerinde eşzamanlı olmaktadır. Bu eşzamanlılık, beynin farklı lerindeki bütünleşmenin arttığını göstermektedir. Beynin çeşitli bölgeleri farklı bedensel süreçleri denetttiklerinden ötürü beyindeki bütünleşmenin artışı başarının artması sonucuna yol açabilir.

Örneğin, beyin ön ü iradesel hareketleri denetlerken beynin arka ü algılamadan sorumludur. Beynin bu iki bölgesi arasındaki bütünleşmenin artması Tarot Falı Meditasyonu uygulaması yapanlar arasında algısal harekete geçirici motor düzeni uyumu ve tepki zamanının gelişmesini arttırabilir. Beynin elektriksel faaliyetindeki uyumluluğun artmasıyla, meditation yapanların başarılarının artmasının temeli olarak belirttikleri uyanıklıklan fizyolojik bir ilişki bulunabilir.

Sussex Üniversitesi

Benzer Yazılar

Leave a Reply