Çıtayı çok yükseğe koymak, önemli bir zorluk karşısında umutsuzluğa kapılıp günün birinde her şeyi yanda bırakma tehlikesini de taşımaktadır. Bir kuşku ve yorgunluk anında, çok uzak bir hedef bize ansızın ulaşılmaz görünür… Hoşçakal güzel güdülenme, hoşçakal mutluluk; zavallı yolcu yol kıyısında durup oracıkta kalır. Yol kıyısında kalan pek çok yolcu vardır.
Bu durum, biraz da, vitaminlerle ve hayallerle tıka basa dolup da dünya şampiyonu olmayı arzulayan ama ilk bölgesel yarışmada tükeniveren bir atletin durumunu andırır. Bu tür kişiler, dinginlik ve ruhsal yaşam yolunda uzaklara varabilmek için gerekli olan iki temel nitelikten, alçakgönüllülükten ve çekingenlikten yoksundurlar.
Uzak ve soylu bir amaç belirlemeyi bilmek ve aynı zamanda olguları doğru algılama, zorluklan doğru değerlendirme yeteneğine sahip olmak gerekir. Zen deyişlerinden ilham alarak şöyle diyelim: “Soylu ve yüce bir hedef ortaya koymak ge> rekir… Ne var ki ulaşılabilecek hiçbir amaç yoktur…”
Kibir konusuna gelince; bu zihin kanştına olgunun alabileceği tüm biçimleri okuyun ve aralarmdan seçim yapın. Herkes için yeterince var!
Sürekli bir biçimde saf yaratıcı zekâda yerleşmiş olarak yaşamak ne biçim bir şeydir? Meditation yapan biri, tüm yaratıcı zekâyı Tarot Meditation elde edince, gündelik çalışmalarında, ilişkilerinde, amaçlarında ve başarılarında hangi değişiklikler yer alır? Biz bu sorulara özgürlük diyerek en iyi karşılığı verebiliriz.
Sonsuzlukta yerleşmiş kozmit bilinçte bir kişi, çevresini tümüyle değerlendirmekte özgürdür. Çevresiyle yaratıcı ilişkiler kurmasına engel olan algısal rahatsızlıklardan bağımsızdır.
Geçmiş yaşantıların olumsuz izlenimlerinden bağımsız olup çevresindeki her şey ve herkesle kolay ve verimli ilişkiler kurabilmektedir. Gereksindiği ya da kendisinden beklenilen herhangi bir yönden dolayı bilinci gölgelenmez. Başarı ile ve kendiliğinden başkaal davranmada özgürdür.
Böyle bir özgürlük, hangi temelde kazanılabilir? Saf yaratıcı zekâ tüm düşüncemizin ve eylemimizin kaynağı olmasından ötürü tüm düşünce ve eylemimizden bağımsızdır. Saf uyanıklık bir kez sürekli olarak elde edilince kişinin öz benliği yaşantı ve faaliyetinden ayrı olarak yerleşir. Onun sonsuz özdeşliği, yaşamın iniş çıkışlarından doğal olarak bağımsızlığı destekler.
Benzer Yazılar
- Budizm ve Hint Felsefeleri
- Evrenin Bütünlüğüne Ulaşmak
- Rüya Mitolojisi
- Gerçek Medyumlar Hakkında
- Astral Seyahat