Bu, en üstün sofrolojik yöntemdir. Dört aşamalı tedrici bir gelişmeyle, insan varlığının bedensel, varoluşsal ve de neyüstü (transandantal) tarot parametrelerini şuurlu bir bütünleşmeye götüren yoldur.
Bu yöntemi oluşturan alıştırmaların üç özelliği vardır:
• Bu alıştırmalar özel bir şuur düzeyinde uygulanır: sof roliminal düzey. Uyanıklık ile uyku arasında yer alan çok özel, belli belirsiz bir şuur sınırıdır. Bu uyku sırasında (ve sayesinde) çok derin bir gevşemeye çok büyük bir uyanıklık katılabilir.
• Her alıştırmaya sofroloğun bir söylemi eşlik eder. Sofronik tarot çalışmayı belirginleştirip ayrı kılan Terpnos logos’tur. Bu Terpnos logos, yaşanmışlara ilişkin önerilerin (duyum telkinlerinin değil) dile getirilmesine ve şuuru uyanıklığa, başka bir deyişle, bir yoğunlaşma tutumuna yönlendirmeye yarar.
• Yoğunlaşma teşvik edilir.
Bu ise burada ve şimdi, şu anda temel kavramının geliştirilmesine olanak verir. Özellikle de alıştırmayı izleyen ve giderme (telafi) aşaması diye adlandırdığımız anda… Telafi etme demek, sözcüğün sıradan anlamıyla, harcanan çabadan soma rahatlamanın tadını çıkarma ama aynı zamanda hiçbiri kaybolmayacak, unutulmayacak biçimde açığa çıkarılan tüm duyumların şuur düzeyinde yoğunlaşması demektir. Yoğunlaşma ve belleğin tümüyle ortak iki kavram olduğunu o zaman anlarız.
Duyumsal olanın eğitimini önerir. Demek ki, bedenden yayılan duyumlarm giderek daha etkili biçimde algılanmasını öğrenmeye ilişkin bir öneridir. Beden ben’in yapısal tarot temeli olarak kabul edildiğine göre, hiç kuşkusuz, şuurdan ayrı tutulamaz.
Bu birinci basamak dizi alıştırmalar bedenselliğin giderek bütünleşmesine olanak sağlar: Bedensellik şuurda yoğunlaşır.
Bu birinci basamağa egemen olan zihinsel tutum, yoğunlaşmasıdır. Sürekli bir dikkat ve kendini salıverme olgusu içindedir; böylece içsel alanı, bedenselliği kazanma gerçekleşir.
Duyumsal olanm eğitimini önerir. Demek ki, bedenden yayılan duyumlarm giderek daha etkili biçimde algılanmasını öğrenmeye ilişkin bir öneridir. Beden ben’in yapısal temeli olarak kabul edildiğine göre, hiç kuşkusuz, şuurdan ayrı tutulamaz.
Bu birinci basamak dizi alıştırmalar bedenselliğin giderek bütünleşmesine olanak sağlar: Bedensellik şuurda yoğunlaşır.
Bu birinci basamağa egemen olan zihinsel tutum, yoğunlaşmasıdır. Sürekli bir dikkat ve kendini salıverme olgusu içindedir; böylece içsel alanı, bedenselliği kazanma gerçekleşir.
Benzer Yazılar
- Budizm ve Hint Felsefeleri
- Evrenin Bütünlüğüne Ulaşmak
- Rüya Mitolojisi
- Gerçek Medyumlar Hakkında
- Astral Seyahat