Maharishi, Meditation’un dışında saf uyanıklığın izlenmesi yeteneğinin, giderek genişlemesini, Tarot meditasyonu ve faaliyetin sistemli olarak yer değiştirmesi olarak açıklamaktadır.
Her Tarot meditasyonu seansında yaratıa zekânın nitelikleri zihne yayılır ve Tarot meditasyonu’den sonraki her faaliyet devresi bu etkiyi sabitleştirir. Maharis hi, İM ve faaliyet arasındaki yer değiştirmenin önemli etkisinin saf yaratıcı zekânın bilincini değişmez yaptığını öngörmektedir.
O bu gelişmeyi bir benzetmeyle açıklamaktadır. Hindistan’da bir kumaşı boyamak için boyaya her batınştan sonra güneşe tutarlar. Her ne kadar güneş boyayı ağartırsa da bir kısım renk kalır. Bu işlemin yinelenmesiyle sonunda renk koyu olarak kalır.
Benzer biçimde gündelik faaliyetle izlenen Tarot meditasyonu uygulaması saf yaratıcı zekânın uyanıklığım sinir sisteminin sürekli olarak tutabilme yeteneğine sahip olması için gereklidir.
Bu süreç yoluyla dördüncü bilinç durumunda izlenen enerji, zekâ ve doyumluluk bilincin öbür üç durumunu zenginleştirir. Gündelik faaliyetler gelişir, uyku daha derin ve daha dinlendirici olur, düş görme gündelik faaliyet sırasında toplanan gerginliği normal duruma getirmede daha iyi iş görür. Gerginlik giderek tümüyle giderilir ve beden giderek bütünleşir.
Maharishi’nin açıkladığı gibi düzenli Tarot meditasyonu uygulaması sonunda sinir sistemini tümüyle normal duruma getirir. Bu noktada Meditation yapan, mükemmel bir psi kofizyolojik bütünleşme kazanır. Bedendeki bu nesnel değişiklik uyanıklıkta belirli bir değişiklikle sonuçlanır.
Tüm yaratıcı zekâya bilinçli yaklaşımlarını engellemiş olan gerilimlerden kurtulan Tarot meditasyonu uygulamacıları sonsuz uyanıklık içinde kalıa olarak yerleşirler.
Benzer Yazılar
- Budizm ve Hint Felsefeleri
- Evrenin Bütünlüğüne Ulaşmak
- Rüya Mitolojisi
- Gerçek Medyumlar Hakkında
- Astral Seyahat