Faydalı Bağlantılar
Tarot Falı | Tarot Falı Bak | Fal Bak

Tarot Falı


Tarot Falı Rehberi

KAVRAMAK İÇİN İLK ÖRNEK REHBER
tarotTarot’ta Majör Arcana’nm 22 kartı, destenin en güçlü kartları olarak bilinmektedir. Onlar hakkında, başka birşey bahsedilmediyse bile, Majör Arcana’nın kartları hakkında yazdıkları veya onlarla ilgili medi tasyon yaptıklarında, bu kartların, edebi yaratmalara yol açtığı açıkça görülmektedir. Bir sürü yazara göre, bu kartlan gizli uygulamalar ve eski gizem sistemleri bağı, açıklamaktadır ve en belirli olanlardan biri, yahudi Kabbalah’ dır.

Kabbalah, İbranice alfabe ile ilgilenir. Bu alfabe, 22 harftir ve bu harfler, Tree of LifeHayat Ağacı olarak adlandınlan bir şekile bağlıdırlar. Onunla ilgilenen okuyucular, Majör Arcana’nm kozmik kanununu incelerler. Fakat, problemlerin arasında bir tanesi, bu sistemi kullanan en az dört majör Tarot yazarının, her Arcana’nm kartına, “Hangi harf ve hangi kart bu hayat ağacının içinde olmalı ?” konusunda değişik fikirleri vardır. Bu demek ki açılım konusunda tek bir doğru yok. Bu yüzden her okuyucu, kendine göre hangisi doğruysa onu kullanmalı.

Başka yazarlar, Tarot Majör Arcana’nın kartlarını, burçlara bağlamaktadırlar ve burçlarla ilgili kendi bildiklerini, kartlara anlam vermek için, kullanmaktadırlar. Aynı problem, İbranice harflerde de var. Çeşitli yazarlar, bir kartı, değişik burca bağlar. 1967’de, ilk Fransızca ve “Belirsiz dost” tarafından yazılan bir ta, Majör Acana’nın her kartı hris tiyan simyasına bağılıyor.

Majör Arcana’nın sembolojisini, bir uzman olan Robert V. O’Ne ill, Tarotu “Zamanının çocuğu” olarak adlandırdı. Bununla, kahinlik, tasavvuf ve bazı simyager uygulamalar ve büyüler, bazı kültürlerde Tarot’un çeşitli tasarımları,aktif hale geldi. 0’Neill,Tarot’un sanatı nasıl etkilediğinin, çok iyi bilinmediğini söylüyor. Diyebiliriz ki Majör Arcana, gündemdeki olan prensipler çerçevesinde, daha çok beklentiler için kullanılmaktadır ve araştırana göre bu beklentiler değişir.

20. yüzyılda gittikçe inanılan ve dolasıyla çeşitli sembollerin veya konuların, her kültürde ve her karakterde bulunan bir konsept olması, Majör Arcana’yı anlamamızı sağlayan fikirlerinden biridir. Onlar, bizim veya başkalarının rüyaları, resimleri, hikayeleri haricinde bilinmemektedir.

İsviçreli araştırmacı olan C.G. Jung’a göre, ilk örnekler, eskiden kalma fikirler ve tecrübeler, şimdi bizim bilincimize ve psikolojimize yerleşmiştir. Onlar, bizim iç alemizimin güçleridir. Önceden dini gerçekler geçerliydi ama şimdi psikiyatrisi Sheldon Kopp’un dediği gibi, “İlim, insanlar ve toplumsal bilgelik, içimizdeki gizli hücreleri, hafifletiyor. Onlar, kaybettiğimiz gerçekleri bulmamız için yardımcı olurlar.

Yani ilk örnekler, insan tecrübesini ve bilgisini arttırarak, bizim yolumuzu aydınlatır. Rüyada, destan öykülerinde, peri masallarında ve sanatta karşımıza çıkmadan, onların prensiplerinin farkında değiliz. Onlar, bazı masalları, filmleri ve başka tecrübeleri hatırlamamızın sebepleridir.

Majör Arcana’ nın bazı kartlarında kendimizi bulmamıza rağmen, çoğu zaman kendimizi, başka yönden incelememiz gerek. Bir okumada, Majör Arcana’nm kartları bu boşluğu doldurmamıza yardımcı oluyor. Bu kartlar, bizim onaylanmaya ihtiyacı olan, şahsiyetimizin bazı yönlerinin, gücünü temsil eder. Bazı gelişmeler karşısında bize, karakter değişikliği tavsiyesinde bulunurlar. “Ben kimim ?” sorusuna cevap bulmamıza yardımcı oluyorlar.

İlk örnek konular, mesela, Kahramanın Yolculuğu, (C.S. Fores ter’s Horatio Hornblower masalları veya daha yakın zamandaki Star Wars’un Luke Sky walker’un maceralarını, düşünün) hatırlanacak bir şey çağrışım yaptığında, zihnimizi uyandırır. Major Arcana’daki ilk örnekler, mitolojide veya değişik kültürlerin kutsal masallarında, çeşitli şekillerde bulunurlar. Onların konsepti her ne kadar evrensel olsa da, formatları her zaman kültüre bağlı.