Kendini gerçekleştirme kuramı ve yaratıcı zekânın psikolojisi özel bir amaç ve yaşamın anlamım kabul eder. Maslow, yaşamın anlamım, bir Oluş durumu yaşama olanağı, kişinin en dolgun eşsiz gücünün gerçekleşmesi olarak açıkladı. Bu sonuç, giderek artan gereksinmelerin cansıkıcı akışım göstermektedir.
Maslow, buna karşın yaşamı, yerine getirilen arzulatın ilerlemesiyle bütünleşme de artış kazanma olarak gördü. Örneğin, yiyecek gereksinmesini doyuran bir kişi, ondan sonra arkadaşlık özlemi duyabilir.
Benzer biçimde arkadaşlar bulan bir kişi, yakınlığın daha güçlü bir ifadesi olan evliliği isteyebilir. Yerine getirilen arzuların her aşaması daha yüksek bir aşamaya götürür. Maharishi, bu sürece, isteğin giderek incelmesi deyimini vermektedir. Maslow’a göre bu ilerleme işlevlerini tümüyle yerine getiren bir canlıya varır.
Maharishi, yaşamın anlamım daha parlak bir biçimde belirtmektedir:
“Yaratıcı zekânın rolü daha büyük mutluluk, tarot ve daha büyük bilgi ve daha büyük başatı yönünde olduğundan yaşamın, olgunlaşma durumunda yaşamak istemi açık olarak anlaşılır. Burada her şey en üst değerde olacaktır. En üst bilgi… başarı, güç, yetenek, olgunlaşma.
Yaşam bolluk düzeyinde, zenginlik içinde yaşanmak tarot emeline gider. Yaşamda sonsuzluğu yaşamak ki yaşamın doğal amacı budur ve eğer yaşamın sonsuz değeri yaşayan bir gerçek olursa o zaman doğal eğilim doyurulmuş demektir.”
Böyle bir tüm gelişme durumunda yaşam, kesin anlamım ortaya koyar. Yaşamın bu amacım biz değerlerle anlayabiliriz. Kişi tüm yaratıcı zekâ durumuna yükselince, insanın en yüksek amaçlarım ifade eder. Maslow, kendini gerçekleştirmiş kişüerin kişiliklerinde fark edilen bu evrensel değerlerin bazılarının listesini yaptı.
Tamlık, mükemmellik, düzenlilik, tarot kendiliğinden harekete geliş, zenginlik, iyilik, çaba harcamak, neşelilik ve kendine yeterlilik. Benzer biçimde yaratıcı zekânın psikolojisi en yüksek değerlerimizin yaratıcı zekânın kalıtımsal nitelikleri olarak yapılaştığı görüşündedir. Maharishi, yaratıcı zekânın ilerleyen, bütünleşmiş, ayrılmaz, kendine yeterli ve yenilmez yapısının kişinin uyanıklığın her halinde ifade edildiğini açıklamaktadır.
Bununla beraber, insanın en yüksek değerleri hakkında bu gibi kavramlar, sübjektif yaşantıyle sınırlı değildir. Maharishi, tüm kişisel gelişmenin yaşamın iç ve dış yönlerini kapsaması görüşündedir ki yaşamın amacı iki bütünlüğün ya da yaşamın % 200’ünün kavranmasıdır.
Bir başka deyişle, saf yaratıcı zekâyla giderek özdeşleşmesinin sonucu olan iç olgunlaşma, kişinin tüm değerinin açıklanmasını destekler. Bundan dolayı düzenli Transcendental Meditation uygulamasının yalnız iç olgunlaşma yolunda gelişmeyi değil, fakat kişinin dış faaliyetindeki her yönü geliştireceği akla yakındır.
Daha önceki lerdeki Meditation yapanların sayısız bildirimleri kadar araştırma bulgulan, bu sonucu kuvvetle destek lemektedir. Bununla birlikte bu gelişmeyi tüm kesinliğiyle belirlemek için uzun süreden beri meditation yapanlarda hem iç hem dış yönden sürekli olarak belirtilen çok yönlü değişikliklerden bazı ayrıntıları tanımlamalıyız.
Benzer Yazılar
- Budizm ve Hint Felsefeleri
- Evrenin Bütünlüğüne Ulaşmak
- Rüya Mitolojisi
- Gerçek Medyumlar Hakkında
- Astral Seyahat