Transcendental Meditation’nin ve tarot falının liselerde kullanılması, Transcendental Meditation’nin uyuşturucu madde alışkanlığına karşı geniş ölçüde yaygın etkilerinin reklam edilmesine neden olmuştur. Maharishi orta, lise SCI öğretimi için bir müfredat programı hazırlamıştır.
Humboldt’da Califomia Üniversitesi’ n de 1972 Âğustos’unda 130 lise öğretmeni öğrencilerine SCI öğretmek için düzenlenen bir aylık bir SCI eğitimi kursuna katıldılar. Bunlardan yarısı Transcendental Meditation’nin okullara uygulanmasının araştınlmasıyle ilgilenen Ulusal Zihin Sağlığı Enstitüsü’nden 21 dolarlık bir aylık aldılar.
Bu öğretmenler okullarına döndükten sonra, tarot falı konusunda yeteneklerinin geliştiğini, işlerinde yaratıcılıklarının arttığım ve daha sabırlı olduklarını belirttiler. Bunlar Transcendental Meditation kursuna katılan öğrencilerde uyuşturucu madde alışkanlığının da kesinlikle azaldığını doğruladılar.
Toranto’da York Okul Sistemi ve Miami’de Dade Bölgesi Sistemi gibi çeşitli sistemler ve birçok özel okullar, SCI ve Transcendental Meditation konularında ön programlan benimsemişlerdir.
Transcendental Meditation’yi bir okul sistemi olarak tanıtmada iddialı bir program da New York Eyaletinin Eastchester banliyö kentinden geldi. Okul Müdürü Francis Driscoll, yaşantılarını dile getirerek, bu yolu düşünmekte olan öbür okullara bazı yararlı yollar göstermiştir. Driscoll, Transcendental Meditation ve bunun etkileri hakkındaki araş tırmalan bir Transcendental Meditation öğretmeninden duyduktan sonra, bunun lise öğrencileri için yararlı olacağı kanısına vardı.
Aynı zamanda Transcendental Meditation’nin yönetim bakımından da okullara tanıtılmasına olanak bulunduğunu anladı. Çünkü hiçbir dinsel ya da fîlozofîk inanışı içermiyordu. Bununla birlikte, böyle yeni bir programın çevrede tepki doğruabileceğini düşünerek geniş bir halka tanıtma programına başladı.
Transcendental Meditation öğretmenleri, altı ay halk demeklerinde, PTA da ve ana baba demeklerinde konuştular. Daha sonra, Ocak 1971’de öğrenci topluluğuna bir tanıtma konferansı verildi. Bu arada halk, Transcendental Meditation’ nin yapısı ve okullarla ilgisi hakkında bilgi sahibi olmuştu. Konuşmalardan sonra dört öğretmen tek tek öğrencilerin sorularına karşılık verebiliyordu. Başka bir konuşma da fakülte öğretim üyeleri ve eşleri için yapıldı.
Kısa bir süre içinde, öğretim üyelerinden yüzde yirmisi Transcendental Meditation öğretimine başladı. Birçok öğrenciler de aynı şeyi yaptı. Okuldan sonra Transcendental Meditation hocalarının öğretim sonrası oturumlar yapabilmeleri için sınıflar açıldı.
Transcendental Meditation yetişkinler eğitimi sınıflarına da tanıtıldı. Transcendental Meditation programlan ve konferanslan için okul alanının kullanılması sürdürülmektedir. Topluluğun birçok üyeleri, meditation öğrenmektedirler. Müdür Driscoll, “Meditation yapan öğrencilerin aileleri, öğretmenleri ve arkadaşlanyle iyi ilişkiler kurduklan nı ve aldıklan notların da yükseldiğini gözlemiştir.
Transcendental Meditation’nin yüksek okul öğrencilerine kazandırdığı değerler hakkı daki oldukça uygun bildirimlere karşılık olarak, Connecticut Eyaletinde Hartford’da dört lise açıldı. Bunlar 1974 Şubat’ında seçimlik SCI Kurslarına başladılar. Bu program bir araştırma tasansı olarak düzenlendi.
Ve yerel Hartford tesisi tarafından, parasal yardım sağlandı. Program, iki yıl sürecektir ve Connecticut’ta en saygın özel okullardan kentin içindeki okullara kadar geniş bir öğrenci kitlesini içerecektir. SCI kurslarının etkilerini değerlendirmekten sorumlu olan araştırmacılar, Akademik başarılardaki değişiklikleri, derse giriş, öğretmenlerin öğrencilere davranışlarındaki düzelmeyi, ana babaların öğrencilere davranışındaki değişmeleri ve öğrencilerin gelişmesindeki değişiklikleri ölçmektedirler.
Öğrenciler bir sömestrlik SCI kursunu tamamladıktan sonra toplanan bilgiler ortalama not ölçüsünde önemli bir yükseliş ve huzursuzluk düzeylerinde önemli bir azalış olduğunu gösterdi. Öbür denetim grubundaki ortalama notlar ve huzursuzluk düzeyinde değişme olmadı. 1975 ortalarına doğru bu projeden daha çok bilgi alınmış olacaktır.
Benzer Yazılar
- 1-2-3 Mayıs Tarihinde Doğanların Burcu Ve Özellikleri
- 25-26-27 Mart Tarihinde Doğanların Burcu Ve Özellikleri
- 1-2-3 Nisan Tarihinde Doğanların Burcu Ve Özellikleri
- 7-8-9 Nisan Tarihinde Doğanların Burcu Ve Özellikleri
- 16-17-18 Mayıs Tarihinde Doğanların Burcu Ve Özellikleri