Tılsımlar Kralı

Tılsımlar KralıTüm kralların üstünde olan Tılsım Kralı, bizim ve belki de başkalarının da pratik işlemlerin yöneticisidir. O, şövalye iken güvenilir ve dünyevi baba figürünü, düşüncesizce hareket ettiren enerjiyi farkedip, ondan vazgeçmiştir. Görev, ne olursa olsun Tılsımlar Kralı, kişisel tecrübenin bilgisini ve hikmetli kararlar verme yeteneğini öğretiyor.

Kendi disiplini ve kontrolü, hızlı bir şekilde problemin genel sebebini, anlayıp değerlendirmesi, O’nu sanki doğuştan bir lider olduğunu, öne sürüyor. Fakat buraya kadar kendi öğrettikleriyle ve içinde beslediği şeylerle gelebildi. O yüzden, Tılsım Kralı’nın konusu: dünyevi çabaları yerine getirmektir.

Rider Waite’in kralı, boğa başı şeklinde, taştan oluşan, oymalı taht üzerinde oturuyor. Çarkı tekerlekte ve dünya kartlarında boğanın, toprak nesnesini temsil ettiğini hatırlayın. Bu yüzden boğa, Tılsım takımının totem hayvanıdır. Kral’ın tacmı güller ve zambaklar süslüyor.

Yeşil defne ağaçlı çelenk, tacın alt tarafındaki ajna merkezini kaplıyor. Bu barışı ve kendiyle banşık olduğunu, simgeliyor. Kralın, başkalarının sorununu, çözmeye kudreti vardır. Himayeyi simgeleyen kırmızı pelerini, boğaz şakrasını kaplarken, iletişim merkezine enerji veriyor. Kralın giysisi, o kadar çok üzümle süslenmiş ki nerede bahçe, nerede giysi, farkedemiyoruz.

Kralın etrafında bulunan doğa ve O’nun kendi tabiatı zengindir fakat, sol alt bacağına, halen şövalyenin silahını takıyor. Zengin görünse bile (Giysi ve şato) Kral’ın dişi yönünün (Sol taraf) halen silah takıyor olması, kolayca iç güdüsüne inandığını gösteriyor. Gökyüzü, idrakin sansındadır. Mantık ve bilim, buradan yönetiliyor.

Robin Wood’un Kralı, statüsüne yakışan mor giysisiyle, üzüm sarmaşıkları etrafında oturur ve Rider Waite’nin Kral’ından farklı olarak, silaha ihtiyacı yok.

Ayağına yumuşak terlik giymesi, kendiyle çok rahat olduğunu (Wood’a göre) gösteriyor. Giysisinin üst tarafı, boğa başıyla süslü ve kahverengi kürkle, çevrilmiştir. Yüceliği simgeleyen amblemi, boğa giysisinin ön tarafında takıyor.
Kral’m altın kemerinin, kare şeklinde tokasının içinde, daire bulunuyor. Bu, kendi başına zengin bir semboldür ve sadece erilin dişiyle (Halka) ile bütünlemesi (Kare) değil, ayrıca Tanrı Hermes’e (3 ve 4 le bağlı olan) de bağlıdır.

Hermes, yolların tannsı, yolcuların temas ve ticaretinin koruyucusu, üretkenliğin tanrısı olarak, ticaretle ilgili zenginlik ve uğur veriyor. Jungian psikolojisinde, kare ve dairenin aynı anda olması, ,’Mandala”yı ve insanın “Kendi”sini simgeler. Eski simyada “Dairenin kareleşmesi”, filozof taşını oluşturuyordu. Bir başka “İnsanın kendi” sembolü, Jungian felsefesini oluşturan bir metoddu. Wood’a göre, Kralın giydiği “Hayat keltik ağacı” olarak tasarımlanmış altın renkli tuniği, hayatın refah ve gelişmenin konusunu taşır.

Kralın, boğa boynuzu şeklindeki altın tacı, üzüm yapraklı çelenkle kaplıdır. Wood’a göre, tacın ortasındaki tuhaf ve değişik başak, Kral’ın üstündeki ilahi ışığı ve kutsal varlıklarla bağlantısını temsil ediyor. Arkasında, sislerle kaplı yeşil tepeler, Kral’m bütün bilim ve hikmetine rağmen hala öğreneceği, bir şey olduğunu gösterir.

Tılsım Kralı’nı Durum için çekmek, aşağıdakileri ortaya koyabilir:
Durumumuzun tüm yönlerini iyi değerlendirmemiz, durumumuzla ilgili herkese fayda sağlayabilir;
Küçük tartışmalara ve anlaşmazlıklara önem vermeme yeteneğimiz var, çünkü ileriyi görme yeteneğimizi kullanmakla yetinmiyor, adalet ve iyi niyet prensiplerini de kullanıyoruz;
İnatçı davranışlarımız, değişik alternatifleri dikkate almamıza engel olmamalı. Sadece o fikir, başkasından geldiği için onu, refüze etmemeliyiz.

Tılsımlar Kralı’nı Mücadele için çekmekse:
Yeteneklerimizi ve bugünkü durumumuzu, daha da geliştirme gücümüz olduğunu, dikkate almalıyız;
Kendimize güvenmemize rağmen, hala öğrenilecek şeyler olduğunu, unutmamalıyız ve ukala olmamalıyız;
Rüyaları ve ümitleri, kenara bırakıp, gerçek işe başlamalıyız.

Benzer Yazılar

Leave a Reply