Ne kadar sakin ve hareketsiz görünüyor; fakat O, bu pozisyona, dikkatle, disiplinle ve çabayla vardı. Kraliçe, duygulann tüm devrelerini yaşadı ve şimdi, hayatın her durumunu zaferle çözebilir. Kupaya baktığı şekil bize, olayların arkasındaki manaları aramamız için yol gösterecektir. Biliyoruz ki, yaratıcı bir çözüme varacağız. O’nun konusu, duygusal hayal ve anlama. O, tutkulu fakat hikmet dolu. Kendisine fikir danışan herkese yardımcı olabiliyor. Kendi duygulanmızı kontrol altına alırken, duruma göre onları, gösterip göstermeme yeteneği kazanıyoruz.
Rider Waite’in kraliçesi; detaylı ve süslü bir kupaya şiddetle, bakıyor (Umarız bakışları, gördüğümüz gibidir). Kraliçe, Kupanın tasarımının ve ölçüsünün simgelediği, muhtemel gücün farkında, Kupanın üst tarafındaki haç, O’nun bu yüksek pozisyona varabilmek için, harcadığı fedakarlığı ve sevgiyi, temsil ediyor. Tahtının üstünde bulunduğu yer veya kumsal, maddi dünyayla hala irtibatı olduğunu, gösterir. Fakat elbisesi, etrafındaki suyun girdabının şeklini alıyor. Duygulany la temas halinde oldıiğu, açıkça ortadadır. Boğaz şakrasmda bulunan giysinin kırmızı tokası, O’nun kendi hikmetini gösterebileceğini, (Taç şakranın üstüne takılan taçı) öne sürüyor.
Robin Wood’un şık Kraliçesi, tabağa benzeyen istiridye kabuğu şeklindeki tahtının içinde, haşmetle oturuyor. Bu taht, O’nu (Ve nüs/Afrodit) sevginin tanrıçasına bağlar. Rider Waite’in kraliçesi kadar şiddetli yüzünde, daha sakin fakat net, bir ifade vardır. Kapalı fakat parlak kupaya bakıyor. Bu kraliçeye baktığımızda, Wpod’un O’na “Seven anne” adını vermesini anlıyoruz.
Kraliyeti simgeleyen, mor çizgili, yeşil saten elbise giyiyor. Elbisenin kenarındaki süs, Kraliçe’nin takımın nesnesinin (Yani suyun) yöneticisi olduğunu ve onunla zenginleştiğini gösterir. Aynca yüzünün ifadesi sakin olmasına rağmen, aslında tutkuyla dolu olduğundan eminiz. Kraliçe’nin eli, kalp şakrasını kaplar. Wood’a göre, değişik görünümlü, tepesinde bir inci bulunuyor dalga şeklindeki taç, suyun; (İçgüdü ve biliçaltmı simgeler) incinin üstünü açıp, hikmetini yukarı çıkartabileceğini, temsil ediyor. Jungian psikolojisinde inci, genelde insanın kendini veya ruhunu simgeler. Kraliçe, cennetin kuşlarını ve denizin mahluklarını (Çapraz ayakları yanında bulunan su samurları) çekiyor.
Cirlot’a göre, aynı yöne doğru yerleştirilen “Balık figürleri”, dengeyi simgeler. Bu dengeyse, kartın tümünü temsil eder.
Aynı zamanda su samurları, oynaktırlar. Kraliçe ciddi olmasına rağmen onlar, tamamen komik olduklarını söylüyorlar. Uzaklarda bir balina yüzüyor. Balinalar, suyun altında yaşayan fakat yaşamaları için hava gereken, memelilerdendir. O yüzden onların, derinde olan bilinçaltı ve dönemlik içgüdüleriyle, iltimas sahibi olduklarını anlıyoruz. Balina ayrıca, Üstün Tanrıça/Üstün Annenin, ilk örnek sembolüdür.
Kupaların Kraliçe’sini Durum için çekmek, aşağıdakileri ortaya koyabilir:
Durumumuzla ilgili başkalarının hislerini, anlama yeteneğimiz vardır. Tutkuyla ve içten anlamamız, başkalarına, bizi dinleyebileceklerini ve bilgilerimizden faydalanabileceklerini empoze eder.
Başkalarına, durumla ilgili duyguların, rolünü anlamaları için yardımcı olabilirler.
Durumumuzu değerlendiriyoruz ve duygusal tepkimizi kontrol altına alıyoruz.
Kupaların Kraliçesi’ni Mücadele için çekmekse:
Kendi imkanlarımızı kullanarak, yaratıcılığımızı denememiz gerekir;
İlahi aşkın hayatımıza girmesi için, değişik yöntemler araştırmamız gerekir;
Bu zamanlarda, duygularımıza inanabilir ve güvenebiliriz.
Benzer Yazılar
- Tarot falı Uşaklar
- Tarot Falı Beşliler
- Gününüzü Tarot İle Programlayın
- Ay Tarot falı ve Yorumu
- Şeytan Tarot Falı Yorumu