Çeşitli duygusal tecrübeleri atlattıktan sonra, gerçeği kavrama ve duygularımızı uygulamaya doğru, yolculuğumuz başlamaktadır. Bu kart, Kupaların Ası’nda gördüğümüz, kavramın içeriğinden fazlasını kapsıyor. Uşak, ilk adımı atmaya hazırlanırken, gerçek duygunun, olgunluğa doğru yolculuğunun, nasıl olacağını biliyor. Herhangi bir destede, uşakların yanlış yönleri; hırslarının hikmetinden fazla olmasıdır.
Fakat, saflıkları ve tecrübesizlikleri, onları, yolculuğa başlamaları için tetikler. Her iki destede Kupaların Uşağı kartı, semboller bakımından, zengindir. Kartın konusu, hazır olduğumuzda, değişikliği sağlamak için, katalizörin ortaya çıkmasıdır. Aynı kavramı başka ifadelerle söylemek gerekirse, öğrenmeye hazır olduğumuzda, gereken öğretmenler ortaya çıkar.
Rider Waite’nin uşağı, entellektüel anlamı simgeleyen, san bir zemin üzerinde duruyor. Bu, başlama noktasının temelidir. Elinde bir kupa ve içinden mavi bir balık, (katalist) yukarı çıkıyor. Başında, üçüncü göz şakrasmın üzerine yerleştirilmiş, mavi şapka var. Uşak, bilinçaltını simgeleyen, akıntılı denizin önünde duruyor. (Kendi duygulan, o nun için çalışıyor) Bu kart, bize net bir şekilde, aydınlanmaya giden yolculuğumuzun, ikinci kademesine hazır olduğumuzu gösteriyor.
Kupanın içinden atlayan balık, hem komik hem de sihirli duruyor ve bu iki şey, uşağın zor yolculuğunu dengelemesi için gereklidir. Bu kutsal yolculuk, en çok Robin Wood’un uşak kartında gözüküyor.
Uşak, elinde parlak bir kupayla (İlahi akıllılık) yürüyen suyun (İnsan kalbini simgeleyen), yanında dururken, Kupanın içinden, güvercine benzeyen (Ruhu ve kendimizi simgeleyen) bir figür çıkıyor. Wood, bu figürün bir uçan balık olduğunu, dölyatağına benzeyen Kupanın da doğumu simgelediğini, söylüyor. Hangisi olursa olsun, ikisi de yük olmaktan bahsediyor. Kupa, zor görünse de, Kupaların Ası’nın deniz kızıyla süslü olduğunu farkediyoruz. Böylece, (Wood’a göre) uşağın duygularıyla ve “Kendiyle barışık” olarak, doğru yolculuk yaptığını söylüyor.
Uşağın giydiği tuniğin ön tarafındaki ve yakasındaki işlemesi ve altın saçı üstündeki çiçekli tacı; tüm üst şakralannm yolculuk için gerekli olduğunu simgeliyor. Wood’a göre, bağlı olmayan saçı, anlaşmaya halen bağlı kalmadığını, öne sürüyor. O, duygularını göstermekte serbest. Kemerinden sarkan ressamın paleti; ya yolculuğu nunda gördüğü imajların, resimlerini bizim için çizecek olmasını veya bu yolculuğun, yaratıcı bir yolculuk olacağını simgeler.
Aynca palet, ressamın bilinen duygusal huylarını, taşıdığını simgeliyor olabilir. Paletin üstündeki boyalar, gökkuşağının veya şakrala rın yedi renginden ve sonsuz renk olan, beyazdan oluşur. Kendini ve duyguları öğrenme ihtimali, sonsuzdur.
Kupaların Uşağı’nı Durum için çekmek, aşağıdakileri ortaya koyabilir:
Duruma başka bir bakış açısından bakarak, yeni fikirler üretebiliriz;
Sonuç ne olursa olsun durum, bizim düşündüğümüzden daha fazla gelişmemize, yardımcı olacaktır;
Durumumuzla ilgili yeni bilgiler, gece rüyalarımızda bize gelecektir.
Kupaların Uşağı’nı Mücadele için çekmekse:
Duygusal yolculuğumuzda epey ilerledik. Artık hislerimizi, net ve güvenli bir şekilde, gösterebilecek durumdayız;
Yeni bir ilişki veya proje için, hırsımız, bizim saf davranmamızla sonuçlanmamalıdır;
Yeni tecrübeleri deneme isteğimiz, kendimizi geliştirmemize ve başkalarını anlamamıza, yardımcı olacaktır.
Benzer Yazılar
- Tarot falı ve Krallar
- Tarot falı Uşaklar
- Tarot falı Sekizliler
- Tarot Falı Beşliler
- TAROT FALI ARKANA MİNÖR NUMARALI KARTLAR