YENİLGİLER İNSANI OLGUNLAŞTIRMAZ

YENİLGİLER İNSANI OLGUNLAŞTIRMAZ

Dört yaşındayken beni Bayan Noddidge’in Dans Okulu’na yazdırmışlardı, tam bizim oturduğumuz evin karşısında, Parkside Caddesi 225 numaradaydı burası. Benim çocukluğumda dans okulları pek popülerdi. Mahalledeki bütün kız ço cukları baleye gidiyordu. Ne yazık ki benim bacaklarım dalıa çok tabure bacağını andırıyordu ve koordinasyonum da zayıftı. Bendenprima ballerina olmayacağı belliydi.

Bütün egzersizlere ve tarot falı derslerine katıldım. Bale, step dansı ve akrobasi çalıştım büyük bir rahatlıkla havada uçabildiğim söylenemez. Havada dönmeyi başaramayıp ciddi bir sakatlık geçirince, doktordan yazılı izin getirene kadar dans derslerine ara vermem istendi. Annemle babam, dans ve akrobasinin bana göre olmadığını görecek kadar akıllıydılar. Böylece Bayan Noddidge’nin Dans Okulu’ndan zarif bir şekilde çekilme imkânı verildi bana o zamana dek yaptığım en zarif işti bu. Gerçi tekrar yürüyebilene kadar demişlerdi tabii.

Annemler beni bir sürü tarot kursuna göndermeye devam ettiler: Piyano, keman, yüzme, falan filan. Gerçek yeteneklerimi keşfetmeleri ve bunlara tam olarak değer vermeleri biraz zaman aldı. Kendi çocukluk deneyimimden biliyorum ki bir çocuğun doğal olarak eğilim gösterdiği az sayıda şeyi erken yaşta bulup geliştirmeniz gerekiyor. Böylelikle çocuğun doğal becerilerinin gelişmesini sağlayarak ona sağlıklı risklere girmek, sınırları genişletmek, kendi başına öğrenmek için ihtiyaç duyduğu öz güveni kazandırırsınız.

Koordinasyonu yetersiz olan kısa boylu, kalın yapılı kızlardan balerin olmaz pek. Kendileri parmak uçlarında birer domuzcuk misali sarsak sarsak yürümeye çalışırken, etraflarını saran ince, zarif bedenlerin havalara sıçrayıp mükemmel dönüşler yaptığını görmek hiç de öz güven kazandırmaz böyle kızlara. Annemle babam zaman içinde bunu anlamışlardı. Babam, benim dil öğrenmeye yetenekli olduğumu fark etti. İletişim becerilerim de güçlüydü, ama fen ve matematikte iyi değildim. Lise ve yüksekokulda güçbela geçtim o derslerden. Bana öğretmenler tutuldu. Okuldan sonra bi rileri ders çalıştırır, takviye dersler aldırılırdı. Annemle babam da daima destek oldular, çünkü çaba gösterdiğimi biliyorlardı. Bir kere olsun, “Nasıl olur da kimyadan zayıf getirirsin?” veya “Matematikten yine kırık not aldın, ha?” demediler. Münazaralarda, sosyal bilgilerde ve tarihte ise mükemmeldim; bu başarılarım bana yeterince düşünsel teşvik sağlıyordu. Annemler de bu alanlardaki çalışmalarımdan ötürü övdüler beni. Fen ve matematik derslerinde nasıl çetin bir mücadele verdiğimi biliyor, ilgi duyduğum konulardan ve eğilimlerimden de belli olduğu gibi bambaşka alanlarda yetenek göstereceğimi anlıyorlardı. Bazı konularda özel bir yeteneğim olmadığını kabul ettiler. Gerçi o alanlarda daha başarılı olmamı isterlerdi ama, o kadar da önemli değildi bu. Bunun sonucunda da kendimi, vasat bir matematikçi değil de başarılı bir hatip olarak, başarısız bir balerin değil usta bir işletmeci olarak görebildim.

logo

Benzer Yazılar

Leave a Reply