Yaratıcı Ve Zeka bilimi

Yaratıcı Zekâ Bilimi, örgütlerde gelişen bireylere eşsiz bir yaklaşım sunmaktadır. 1973 yılında Birleşik Devletlerin kuzey doğusundan 200’ün üzerinde yönetii Connecticut Eyaletinde Rennse lacr Politeknik Enstitüsü’nde yapılan “Transcendental Meditation ve İş Yönetiminin zenginleştirilmesi” sempozyumuna katıldılar.

Stanford Araştırma Enstitüsü’ nden iş idaresi bilimcisi Hans ve, SCI’m eşsiz değerini şöyle özetledi:
Bugün, iş yönetiminin karşısına çıkan altı önemli problem: yakınmaların artışı, işe yabancılık, işe gelmemenin artışı, verimliliğin düşüşü, ürünlerin kalitesinin bozuluşu ve yönelik bulma yoksunluğudur. Bu “kişi sorunlarına” çözüm arayan iş idaresi yöneti im, bunları ayrıntılarıyla araştırmıştır. Fakat bu sorun yalnız belirtisidir.

Nedenler değildir. Bunlar derindeki bir nedenin belirtileridir ekonomik bir çevrede çalışan her bireyin tam gelişmeden yoksun oluşu. Bu sorunları gidermek için yalnızca belirtilere değil temel nedene eğilmeliyiz. En etkili tedavi, her bireyin dinamik gücünün bilincine vardırmak; Yaratıcı Zekâ Bilimi yöntemlerini uygulayarak yaratıcı güçlerini en üst düzeye çıkarmak ve ondan en akıllıca yararlandırmaktır.

Bugün iş yaşamının karşılaştığı karışık “kişi sorunları” bireysel gelişmenin bütünlükten yoksunluğu noktasına indirgenebilir. Psikologlar, orta bir kişinin tüm zihinsel gücünün % 5’inden fazlasını kullanmadığını belirtmektedirler.

SCI’ın Örgütsel gelişmeye yaklaşımı bir firmadaki her üyeye enerji, zekâ, yaratıcılık ve doyumluğunu kullanmadığı iç kaynaklarından yararlanır duruma getirmektedir.

Her ne kadar, yönetim biçimi gelişme ve işler de yeniden planlama gereksinebilirse de, bir bireyi ya da çevresini değiştirmek için harcanacak çabaların başarı şansı, sezgisel düşünce ve yaratıcı eylemle feda edilen yaratıcı zekâ ölçüsüne bağlıdır. Bireye doğrudan doğruya daha çok yaratıcı zekâ sağlamakla kişilerarası ilişkilerdeki sorunlar ve örgütsel gerilim azalmakta ve düşünce berraklaşıp görüş açısı genişlemektedir.

Yaratıcı Ve Zeka bilimi

Benzer Yazılar

Leave a Reply