TAROT SAVAŞARABASI KARTI

SAVAŞARABASI

Savaşarabası, bizim harekette olan erkeğimizdir. Burda bahsedilen hareketlerin hepsi, beyinseldir. Arabacı, kişiliğinin “Hayvani” ve “Işıklı ve gölgeli kendi” yönlerini, beyinsel disiplini ile, kontrol eder. Duygusal ve fiziksel olarak kontrol etmek için, beyinsel gücünü kullanır.

Arabacı’nın bir başka tarafı, savaşçı kişiliği, devamlı rekabet peşinde, meydan okuyan ve maceracı olması. Savaşarabası’nda Arabacı, herkesi kazanmış bir şekilde, şehirden çıkıyor ve yeni maceralar ve meydan okumalar peşinden gidiyor. Başka bir bakışta, yeni yetenekler öğrenmek için medeniyetten uzaklaşmak ve daha az oyalama isteği.

Savaşarabası’nın konusu, bağımsızlık, kendi yetinme, kendine yürekten güvenmedir. Tarot tarihi yazarı Gareth Knight, eskiden tarotta ki Savaşarabası’nm kartında, Arabacı, klasikleşen “Kanatlı utku” kavramında, bir kadın figürüydü. Bu demek ki kart, iç ve dış güçlerin üzerinde kazanmayı temsil eder.

RiderWaite’in Savaşarabası, kasıktan aşağı, beton ile yere demirlenmiş gibidir. İnce asası bile betonda. O da, gücünün simgesidir. Silahlı ve taçlanmış. Beyninin hareketli olması, kendi seçimi; kendisi dahil olmak üzere, herşey güçlü iradesi ile kontrolü altında.

Şehri ve koruyucu duvarları, arkasında bırakıp gidiyor. Kontrol sahibi olduğunu simgeleyen, giysileri ve kemeri astrolojinin gizli işaretleri ile dekore edilmiş. Arabacı, kendi duygusal ve maddi tarafını kontrol etmek için çok çaba sarfetti. Kalkan, “Yoni” ile “Lingam” kanatlı güneşin altında, enerjiyi, temel şakradan taç şakrasına kadar, istediğinde, hareket ettirme gücüne sahip olduğunu gösteriyor. Kendi alt kişiliğini temsil eden ve ne zaman dikkatini ve kontrolünü kaybederse, devreye giren ve onu kaldıran Sfenksler, kartın bir parçasıdır. Gökyü zündeki kare nesne, beyinsel ile maddeyi zaptettiğini gösterir. Omzunda bulunan ayın evreleri, yıldızlı taç ve arabanın üstündeki mavi yıldızlı gölgelik, gök bilimi ve etkisine sahip olduğunu gösteriyor.

Robin Wood’un Savaşarabası, hareket halinde (Toz, bulut, sağlanan gölgelik), kendi maceraları ve alemlerin şarkısını söyleyen, bir şair arabacı taşıyor. Eskilerin şarkıları, ona ilham veriyor ve yol gösteriyorlar. Gözüken, bu şarkıları her durduğu yerde söyler ve öğretir. Bu, yaratıcı bir sestir. Şarkılarında ve masallarında, kendi kaderinden çıkan ve kaderini götüren yolundan bahsederler. Kendi şarkımızı söylememiz ve o şarkının yolunu izlememiz için teşvikte bulunuyor. O titreşim, o ses, o içimizde çalan şarkı, gölgeden ışığa, destandan gerçeğe bizi götüren nedir? İçimizdeki şarkı kanatlansın, üstün ruhani enerjinin yolunu izlesin (Güneş resmi, kalp şakrasmın üzerinde). Fantezilerimiz (Tekboynuzlular) bizi ters istikamete götürmek isteseler bile, onları birbirine bağladık ve bizim dediklerimizi yapmak zorundalar. Kanatlı güneşin disketi, Mısırlı tanrı Ra ve kanatlıKendi (Bütün evreni) temsil eder.

Altaki Yinyang sembolü uçuyor, yani arabacı, iki zıt olan şeyin bilgisini lemsil eder. Ayna merkezin üzerindeki parlayan mücevher, yaratıcı hayatımızın gelişmesine göz atmamızı simgeler. Şarkılar, onu gerçek hayata atar.
Savaşarabası’nı durum için çekmek aşağıdakileri ortaya koyabilir:

a. Bol beyinsel hareket (Fikir, düşünceler, fanteziler) ama henüz az fiziksel hareket;

b. Durumu etkileyen, kontrolla ilgili konular vardır. Birisi veya birşey kontrolden çıktı mı? Kontrola düşündüğümüz kadar, ihtiyacımız var mı? Bir iç savaşsa, beyin maddenin üstünde mi, yoksa akıl duygunun üstünde mi?

c. Daha çok yardım gerekiyor. Yardımı teklif eden birisi varsa o kişi, gerçekten bizim için en iyi olan şeyi mi ister?

d. Bizim elimizde olan bilgiler, eski olabilir, onları yenileyin ve bu konuda yardım isteyin.

Benzer Yazılar

Leave a Reply