DÜNYA PLANI

Maharishi, 8 Ocak 1972’de İspanya’da, Mayorka’da SCI’yi ve Transcendental Meditation’yi yeryüzündeki herkesin yararına sunmak için bir Dünya Plânı törenini açtı. 2000 kişilik geleceğin Transcendental Meditation öğretmenleri önünde planın beş saatlik bir sunuluşunu yapan Maharishi, Transcendental Meditation’yi ve tarot falını evrensel kılmaya yönelik bir program oluşturmadaki iki ana nedenini belirtti.

Birincisi, Transcendental Meditation ruhsal etkileri, Transcendental Meditation’nin psikofizyolojik etkilerinin bilimsel çevrelerden övgü toplaması, onun modem yaşamın sorunlarına umut verici bir çözüm oylu olmasını geçerli yapmaktadır. İkincisi, Transcendental Meditation ve SCI öğretmeni olmak isteyen, Meditation yapanların sayısının durmaksızın artması, dünyadaki herkesi öğretim yapmak için öğretmen yetiştirmek olanağını göstermektedir.

1970’de Wallace taralından ilk somut araştırma yayınlandığından beri, bilimsel çevreler Transcendental Meditation’ye bir derin dinlenme tekniği olarak giderek saygı duymaktadırlar. Bununla birlikte bir düzinenin üzerinde uygulamalı araştırmanın yayınlanmasından sonra, araştırmacıları Transcendental Meditation’nin ve tarot falı bir rahatlama tekniğinden daha fazla bir şey olduğunu anlayarak tatmin oldular. Meditation yapanların fizyolojik ve psikolojik huzur ve başarılarının artışı,

Transcendental Meditation’nin yaratıcı zekânın büyük iç kaynağına bir yaklaşım aracı olduğu tezine güçlü bir destek olmaktadır. Meditation yapanların, iç enerji ve zekâ kaynağı bulmalan süreci Transcendental Meditation’ye başlamadan önce hayal edilemeyip fizyolojik olarak tümüyle tanımlanabildiğinden, araştırmacılar, insanın tüm güçlerini ortaya koyma ve inceleme yönünden, Transcendental Meditation’nin bilimsel değerini tartışmaya başlamışlardır.

Transcendental Meditation’nin kişiden kişiye öğretilmesi gerektiğinden, tasan Transcendental Meditation’yi 3.6 milyar insana yararlı duruma getirmek gibi şaşırtıcı yerel sorun lan öngörmektedir. Her ne kadar Maharishi, sürekli olarak tüm dünya nüfusu yönünden, Transcendental Meditation’nin gelişmesini yansıtmaktaysa O, yalnız 1972’de Transcendental Meditation’yi evrensel olarak öğretme için yeterli öğretme nyetiştirilebileceği açıkça anlaşıldığından, Transcendental Meditation’nin dünya çapında yaygın uygulamasının işlerliği konusunda ısrara başlamıştır. 1972 başlarında 100 Transcendental Meditation öğretmeni eğitilmişti ve 2000’i de eğitilmekteydi.

Buna ek olarak, yerkürenin her yönünde binlerce öğretmen yetiştirilmesine başlanması için bir programı yoluna koyacak uluslararası bir üniversite kurulmuştu. Son olarak videoteyp teknolojisi, kolaylıkla kullanılan kaset videoteyp malzemesinin ucuzluğu yüzünden, kitlelere ucuz yayılmasını sağlayacak ölçüde yeterince ilerlemişti.

Dünya Plânı, başlangıçta bir öğretmen yetiştirme programı olarak anlaşılabilir fakat aynı zamanda Transcendental Meditation ve SCI’yı dünyadaki her reye sağlamayı amaçlamaktadır. Maharishi, her 1000 kişi, bir SCI öğretmeninin, Transcendental Meditation’nin evrensel geçerliliğini güvencelemek için, yeterli olacağım sanmaktadır. Dünya nüfusu şu anda 36 milyar olduğuna göre, Dünya Plam 36 milyon SCI öğretmeninin eğitilmesini öngörmektedir.

Bu amaca erişmek için, dünyanın her yanında öğretmen yetiştiren merkezler kurulmaktadır. Her yerleşik bölgede bir milyon kişi için bir Dünya Plânı Merkezi şimdi 3600 Dünya Planı Merkezinin kurulması için Dünya Plânı Yürütme Kurulunun koruyuculuğunda planlar ilerlemektedir.

Her öğretmen yetiştirme merkezi, 1000 SCI öğretmeni yetiştirecek, bu yolla her bir milyon nüfuslu bölge için bir SCI öğretmeni yetiştirilmesi amacı yerine getirilmiş olacaktır.

Her ne kadar SCI öğretmenlerini eğitmek için, şimdi ana bir program varsa da Dünya Planının SCFnın toplumsal sorunlara gulanmasına yön verecek yedi amacı vardır. Bu amaçlar şunlardır:

1 Bireyin tüm potansiyeli geliştirmek,
2 Hükümetlerin başarılarını arttırmak,
3 Eğitimde en yüksek ülküleri gerçekleştirmek
4 İnsan soyuna mutsuzluk getiren suç ve tüm davranış sorunlarını çözmek
5 Çevrenin akıllıca kullanılmasını en üst düzeye çıkarmak
6 Kişi ve toplumun ekonomik isteklerini yerine getirmek.
7 Bu kuşakta insanlığın ruhsal amaçlarım elde etmek

Bu hedefler, tarih boyunca sayısız toplumsal hareketlerin amaçları arasında bulunmakta iseler de, elde edilememişlerdir. Bunun sonucu olarak, bazı eleştirmenler Dünya Planım ciddiye almamakta ve Yaratıcı Zekâ Bilimine karşı, giderek artan ilgiyi, geçmişteki ütopik, politik ya da dinsel hareketlerden biri gibi görerek beğenmektedirler. Dünya Planının gerek düzenlenmesi gerekse başarılan, bu gibi eleştirilerin SCI’ın eşsiz değerini ve Dünya Planının umulmayan stratejisini kavrayamadıklarım göstermektedir.

Maharishi, bu yedi amacı elde etmek için, ne bir ideoloji ne de bir ahlâk sistemi salık vermemektedir. O, yalnız kişilerin Transcendental Meditation yoluyla saf yaratıcı zekâyı izlemelerinde ve bu izlenimi ciddi bilimsel incelemeler yoluyla anlamalarında direnmektedir. Dünya tarihinde hiçbir zaman toplumsal bir hareket, her insana temelde aynı olan bir izlenimi sağlamayı amaç edinmemiştir. Bu da sınırsız iş güç, zekâ ve doyumluluk kaynağının izlenimidir. Geçmişte tarihe yeni bir akış yönü vermek için harcanan her çaba, ahlaksal, dinsel, ekonomik ya da politika için bazı inanç sistemlerine dayanmıştır.

Bu gibi hareketler çoğu kez inanışlarını koruyabilmek için şiddet ya da zorlamaya dönüşmüşlerdir. Öte yandan, Transcendental Meditation, bir sözle yayılır. Meditation yapanlar sevinçlerini, tekniğe olan ilgilerini doğal olarak artan arkadaşlarıyla paylaşırlar. Meditation yapanlar, önemli bir kişisel gelişmenin farkında olduklarından modem bilimin yöntemlerini kullanarak bu gelişmeyi incelemeye ve araştırmaya başlarlar. Transcendental Meditation’ye olan akademik ilgi, bunun Yaratıcı Zekâ Bilimi olarak temel ilkelerine varmasına yol açmıştır. Bu da gelişme çizgisini yansıtmaktadır.

Birçok bilgin ve araştırmacı, önce uygulamayla kendilerinde ve başkalarında olan değişiklikleri incelemekle ilgilendiler. Bu değişikliklerin önemi, giderek açığa çıktıkça, Transcendental Meditation’nin nasıl olup birey üzerinde bu kadar geniş ve çok olumlu etkileri olabileceğini anlama yolundaki istek de arttı.

Dünyanın her yanındaki üniversitelerdeki profesörler arasındaki ilginin artması, SCI üzerinde 13 cüzilik Ulusulrarası Sempozyuma yol açtı. Bunlara, 10.000 üzerinde insan katıldı. Bu sempozyumlara katkısı olanlar arasında, Psikolog Frank Barron, Mühendis Harvey Brook, Nobel ödülü alan kimyacı Melvin Calvin, politika bilimcisi Robert Dahl, Çevre Planlamacısı Buckminster Fuller, Psi kiyatrist Bemard Glueck, Fizikçe Gerson Goldhaber, Eğitimci Willis H. Horman, Edebiyat Bilgini Erike Lorenz, İnsan Bilimcisi Mars hall Me Luhan, Astronom Uoyd Motz, Fizyolog Hans Selye, Biyolog Robert Sinsheimer, Okul Müdürü Dr. Francis Driscoll, Nobel ödülü alan William Glazer, General Franklin Davis, Doğu Asya manı Alfred Jenkins ve Saik aşısını bulan Dr. Jonas Saik vardır. Bu kişiler kendi alanları içine giren konulardan Maharishi’nin Yaratıcı Zekâ deyimini tartışmak için toplandılar. Bu tanımlama şöyleydi:

“Evrende yeni biçimler ve yeni ilişkiler yaratma yoluyla evrimci sürecini ortaya çıkaran yönetici güç.”

DÜNYA PLANI

Benzer Yazılar

Leave a Reply