BEŞİNCİ ADIM: BAKIŞ AÇISI

BEŞİNCİ ADIM: BAKIŞ AÇISI

oGerçek bir keşif yolculuğu yeni topraklara ulaşmak değil, eski olanı yeni gözlerle görmek demektir.
Marcel Proust

Tibet Budizminde akıl kavramı geçici ve değişken akıl ile kalıcı ve değişmeyen akıl üzerine yapılandırılır. Tibetli’nin Yaşam ve Ölüm Kitabı’nda Sogyal Rinpoche bunu harika bir şekilde ifade eder:

Tibetli Sem sıradan aklı temsil eder. Sem, sadece odaklanmış ve yanlış algılanmış dış bir referans noktası ile ilgili işlem yapabilecek söylemsel ve ikili bir akıldır. Ayırımcı farkmdalığa, ikilik duygusuna sahip olan, dışta olanı kavrayan ya da reddeden akıldır Sem.

Bundan başka akim bir doğası vardır; kesinlikle ve asla hiçbir de ğişimin ya da ölümün etki edemediği akim asıl varlığıdır o… Aklımı zın içinde, Sem’de saklıdır, düşüncelerimizin ve duygularımızm zihin sel telaşı ile sarılmış ve ört bas edilmiş haldedir… Buna Tibet’te Rig pa diyoruz; akıllı, her şeyin farkmda, aydınlık ve daima uyanık ezeli ve saf bir farkındalık. Buna kendini bilmenin bilgisi de denilebilir.

Rinpoche, sabit gerçek arayışından kendi benliğimizin sabit gerçeğini keşfetme arayışına geçişi (Birinci, İkinci ve Üçüncü adımlardaki değişiklikler) şöyle tarif eder:

Tibet Budizminde bu sonucu vermesi için özellikle kullanılan birçok yöntemi vardır…

Benzer Yazılar

Leave a Reply